sobota, 5 marca 2016

Ciasto z batatów

  Bataty, inaczej słodkie ziemniaki, pomimo swojej nazwy nie są spokrewnione z tradycyjnymi ziemniaki, ale przyrządza się je podobnie. Możemy z nich zrobić frytki, puree, piec, gotować, opcji jest wiele. Jednak dzisiaj u mnie wystąpią w trochę innej formie. Zainspirowana wielkimi poszukiwaniami batatów przez moją koleżankę,  postanowiłam zrobić z nich ciasto :D Z uwagi na to, że nadal trwa mój Post bez słodyczy, wydało mi się to bardzo dobrym pomysłem i kolejną alternatywą, aby osłodzić sobie ten czas.

Składniki na 1 tortownicę 22 cm( u mnie niestety jest 24 cm dlatego ciasto wyszło trochę niskie):

Na ciasto:
1 kg słodkich ziemniaków
1 szklanka mleka
3 jajka
100 g miodu
50 gram wiórków kokosowych
1 łyżeczka proszku do pieczenia
2 łyżeczki kakao

Na polewę:
1 łyżka oleju kokosowego
1 łyżeczka miodu
1 łyżeczka kakao



Wykonanie:
1.Bataty obieramy, kroimy w kostkę i gotujemy w lekko osolonej wodzie do miękkości, a następnie blendujemy.
2.Dodajemy resztę składników(oprócz kakao).

3.Z otrzymanego ciasto odkładamy ok.1/3, tą część mieszamy z 2 łyżeczkami kakao.

4.Na tortownicę na przemian układamy jasne i ciemne ciasto tak, aby powstały "łaty".

5. Ciasto wkładamy do nagrzanego piekarnika i pieczemy ok.80-90 min. w temp.170 stopni
6. W tym czasie robimy polewę, Mieszkamy ze sobą olej, kakao i miód. Równocześnie jest to przepis na domową czekoladę, masę wystarczy wstawić do zamrażarki,ale o tym na pewno jeszcze wspomnę ;)
7. Po wyjęciu ciasta z piekarnika polewamy polewą i jest już gotowe :D



Ciasto wychodzi dość mokre dlatego musimy uważać przy krojeniu, aby się nie rozpadło. Najlepiej smakuje kiedy wystygnie. Dzięki takim przepisom, nie narzekam na brak batoników, ciastek i czekoladek. Są lepsze, ciekawsze i zdrowsze przepisy do wypróbowania.

Smacznego!

Wartość odżywcza dla 1 kawałka z polewą
Kcal: 220 kcal
Białko: 6,5 g
Tłuszcze:4,8 g
Węglowodany:37 g
Błonnik:3,8 g

Wartość dla 1 kawałka bez polewy:
Kcal:200 kcal
Białko:6,5 g
Tłuszcze:3,3 g
Węglowodany:36 g
Błonnik:3,8 g


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz