środa, 30 grudnia 2015

Leśny sernik na zimno

Tym razem przedstawiam wam przepis na sernik na zimno. Jest to "ciasto" które od lat gości na wigilijnym stole u mojej babci.Właśnie z tego powodu, w okresie poświątecznym postanowiłam zrobić moją własną, trochę lżejszą, wersję babcinego przysmaku. Waniliowe mega słodkie serki homogenizowane zastąpiłam chudym twarogiem sernikowym, a galaretkę, w składzie której znajdziemy cukier... herbatą owocową :)


Składniki :
- 1 kg twarogu sernikowego chudego (4g tłuszczu w 100g)
- 1 litr leśnej herbaty owocowej
- 20 g/2 czubate łyżki żelatyny
- 2 łyżki miodu
- 200 g mrożonych owoców leśnych




Wykonanie:
1. Zaparzamy dość mocną herbatę w litrze wody z ok.5 torebek.
2. Do herbaty dodajemy żelatynę, miód i zostawiamy do ostudzenia ( o tej porze roku dobrze jest wystawić za okno, szybko wystygnie).
3. Twaróg mieszamy z ok. 1/3 wystudzonej herbaty i odstawiamy do stężenia. Ja wylałam wszystko do plastikowego pojemnika, ale najlepiej jest zrobić to w tortownicy.
4. Na stężony spód sernika wykładamy mrożone owoce oraz wylewamy resztę herbaty. Ponownie wystawiamy za okno lub do lodówki.

Wartości odżywcze dla 1 kawałka ( jak na zdjęciu):
Kalorie: 135 kcal
Białko: 13 g
Tłuszcze: 4,5 g
Węglowodany: 11 g
Błonnik:1,5 g




SMACZNEGO! :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz